poniedziałek, 30 stycznia 2017

30 stycznia

Kamienie i kije mogą zgruchotać kości, lecz słowa i wyzwiska mogą doprowadzić do samobójstwa.
— anonimowe

Jest takie powiedzenie, że „kamienie i kije mogą zgruchotać kości, lecz słowa nie wyrządzą krzywdy” – ale to bardzo dalekie od prawdy. Niekiedy słowa uderzają nas mocniej niż fizyczny ból. Wytykano mi w przeszłości pewne sprawy, które bolą mnie aż do dzisiaj. Pamiętam, jak mówiłam mamie, że wolałabym, żeby moi prześladowcy podstawili mi nogę albo dali mi w zęby, niż mówili te okrutne rzeczy, bo to, co powiedzieli, zmieniło mi życie na zawsze.

Cel: Ujmij się za kimś prześladowanym w szkole czy miejscu pracy. Przypomnij sobie i innym, jak ogromną moc mogą mieć słowa. A kiedy sama rozmawiasz z innymi, mądrze dobieraj swoje słowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz